Konferencja organizowana jest w formule dwudniowej poprzez platformę Zoom.
Dzień Pierwszy
8:40–9:00
Rozpoczęcie konferencji
9:00 – 11:00
Co mówi o Tobie Twój zespół, kiedy wychodzisz z pokoju? 5 poziomów zarządzania placówką medyczną. |
Wartość dla zespołu czy strata czasu? Jak prowadzić spotkania pracownicze, żeby pracownicy chcieli brać w nich udział? |
Ustawa o ochronie sygnalistów – co oznacza dla rynku zdrowia? |
Odpowiedzialność cywilna lekarza i podmiotu leczniczego za błędy medyczne. |
11:00 –11:10
Przerwa
11:10 –12:40
Dostępność do świadczeń zdrowotnych, a organizacja harmonogramu przyjęć w podmiocie leczniczym. |
Pacjent u świadczeniodawcy, a wyniki kontroli Rzecznika Praw Pacjenta. Case study. |
Kontrola NFZ w podmiocie leczniczym, a rozliczanie świadczeń. Jak się przygotować? |
12:40 –12:50
Przerwa
12:50 –14:50
Najczęstsze naruszenia praw pacjenta w placówce medycznej. |
Co dokumentacja medyczna mówi o placówce? |
Jak przeżyć kontrolę sanepid w placówce medycznej i nie zwariować? O czym warto pamiętać przed kontrolą i w jej trakcie? |
Analiza ryzyka zawodowego w placówce medycznej. Praktyczne przykłady. |
14:50 –15:00
Przerwa
15:00 –16:00
CIT Estoński 2.0 oraz inne korzyści podatkowe dla placówek medycznych. |
Sukcesja w placówce medycznej – pułapki i rozwiązania na zmianę warty, czyli przekazanie firmy swoim następcom. r. pr. Przemysław Kosiński, Cieciórski Wacławik Kosiński Spółka Partnerska Radców Prawnych |
Dzień Drugi
9:30
Rozpoczęcie konferencji
9:30 – 10:30
“Po co to zmieniać szefie! Zawsze tak robiliśmy i było dobrze!” Jak sobie radzić z lękiem przed zmianą i oporem w zespole pracowniczym. |
Byle do piątku” czyli symptomy wypalenia zawodowego w zespole pracowniczym. Jak przemęczenie i niezdrowa atmosfera prowadzą do mobbingu oraz spadku efektywności zawodowej i utraty pozytywnego wizerunku. Jak budować nawyki sprzyjające poczuciu szczęścia i wewnętrznego spokoju. |
10:30 –10:40
Przerwa
10:40 – 12:10
Ochrona danych osobowych – jakie są aktualnie najczęstsze przypadki naruszeń? |
Wprowadzanie funkcji opiekuna pacjenta w placówce medycznej – kiedy/czy warto? |
Jak znaleźć dobrą rejestratorkę? Profesjonalna rekrutacja pracowników Działu Obsługi Pacjenta. Jak zaplanować i przeprowadzić rekrutację, aby znaleźć osoby najlepiej pasujące do naszej organizacji? |
12:10 –12:20
Przerwa
12:20 – 13:50
Jak zadbać o lojalność pacjenta premium? Co cenią, a czego nie znoszą pacjenci korzystający z usług medycznych prywatnie? |
Online czy offline? Digitalizacja usług medycznych, czyli czego oczekują różne pokolenia pacjentów. |
Jak być efektywnym liderem? Przywództwo, zarządzanie, dobrostan. |
13:50 –14:00
Przerwa
14:00 – 15:00
Zgoda pacjenta na zabieg i konsekwencje prawne jej braku. |
Aktualne programy unijne dla sektora ochrony zdrowia – podział środków, główne priorytety i terminy składania wniosków. |